حمید رضاحمید رضا، تا این لحظه: 20 سال و 10 ماه و 9 روز سن داره

دکترهای طب سنتی وسوالهای شما

عرفه

1392/7/28 23:42
196 بازدید
اشتراک گذاری
 
اِلهى اَمَرْتَنى فَعَصَيْتُكَ وَنَهَيْتَنى فَارْتَكَبْتُ نَهْيَكَ فَاَصْبَحْتُ لا ذا

خدايا به من دستور دادى و من نافرمانى آوردم و نهى فرمودى

ولى من نهى تو را مرتكب شدم و اکنون به حالى افتاده  ام که

بَرآءَةٍ لى فَاَعْتَذِرَُ وَلاذا قُوَّةٍ فَاَنْتَصِرَُ فَبِاءَىِّ شَىْءٍ اَسْتَقْبِلُكَ يا

نه وسيله تبرئه اى دارم که پوزش خواهم و نه نيرويى دارم

که بدان يارى گيرم پس به چه وسيله با تو روبرو شوم

مَوْلاىَ اَبِسَمْعى اَمْ بِبَصَرى اَمْ بِلِسانى اَمْ بِيَدى اَمْ بِرِجْلى اَلَيْسَ

اى مولاى من آيا به گوشم يا به چشمم يا به زبانم يا به دستم يا به پايم آيا

آُلُّها نِعَمَكَ عِندى وَبِكُلِّها عَصَيْتُكَ يا مَوْلاىَ فَلَكَ الْحُجَّةُ وَالسَّبيلُ

همه اينها نعمتهاى تو نيست که در پيش من بود و با همه آنها تو را

معصيت آوردم اى مولاى من پس تو حجت و راه مؤاخذه

بر من دارى......

 

شرح بخشي از دعاي عرفه با بيان زيباي دكتر شريعتي .......

 احادیث زیبا در مورد روز عرفه

 

خداي من!

خواندمت پاسخم گفتي

از تو خواستم عطايم كردي

به سوي تو آمدم آغوش رحمت گشودي

به تو تكيه كردم نجاتم دادي،

به تو پناه آوردم حمايتم كردي

 

خدايا!

 

از خيمه‌گاه رحمتت بيرونمان مكن

 

از آستان مهرت نوميدان مساز

 

آرزوها و انتظارهايمان را به حرمان مكشان

 

از درگاه خويشت ما را مران

 

اي خدا مهربان!

 

بر من روزي حلالت را وسعت بخش

 

و جسم و دينم را سلامت بدار

 

و خوف و وحشتم را به آرامش و انست مبدل كن

 

و از آتش جهنم رهايم ساز.

 

خداي من!

 

تو چقدر به من نزديكي با اين همه فاصله‌اي كه من از تو گرفته‌ام.

 

تو اين قدر دلسوز مني!

 

خدايا!

 

تو كي نبودي كه بودنت دليل بخواهد؟

 

تو كي غايت بودي كه حضورت نشانه بخواهد؟

 

تو كي پنهان بوده‌اي كه ظهورت محتاج آيه باشد؟

 

كور باد آن چشمي كه تو را ناظر خويش نبيند

 

كور باد نگاهي كه ديده‌باني نگاه تو را درنيابد

 

بسته باد پنجره‌اي كه رو به آفتاب ظهور تو گشوده نشود

 

و زيان كار باد سوداي بنده‌‌اي كه عشق تو نصيب ندارد.

 

خداي من!

 

مرا از سيطره ذلت بار نفس نجات ده و پيش از آنكه

 

خاك گور بر اندام نشيند از شك و شرك رهايي‌ام بخش

 

خداي من! چگونه نوميد باشم در حالي‌ كه تو اميد مني!

 

چگونه سستي بگيرم در حالي كه تكيه‌گاه مني!

 _20121108_1932890869

خداي من!

 

اگر آنچه از تو خواسته‌ام. عنايت فرمايي محروميت از غير از آن زيان ندارد

 

و اگر عطا نكني و هر چه عطا جز آن منفعت ندارد

 

يارب! يارب!يارب

 

چه خوب شد عرفه دلبرم صدایــم کرد

خدا به خاطر ارباب این عطایـــم کرد

چه منتی که در این روز معرفت،اربـاب

به خوان نعمت العفو خود گدایــم کرد . . .

روز عرفه
روز نیایش و روز بارش چشم های خاکیان بر شما آسمانیان مبارک باد
و التماس دعای فرج در لحظات قشنگ خلوتتان . . .

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)